BAMYA KIZARTMASI

Cuma, Eylül 04, 2015 marindentarifler.com 8Yorumlar


Bamya Kızartması
Bamya Kızartması Nasıl Yapılır
Bamya Kızartması Tarifi

20 sene önce ilk defa Yalıkavak pazarında görüp merak edip aldım satıcı kızartma tarifini
beraber verdi o gün bugün severek yeriz,geçenlerde bizim pazarda görünce hemen
alıp kızarttım(İstanbul pazarında)

Malzemeler:

20 adet Büyük boy Bamya
1/2 şişe Maden suyu
2  adet Yumurta
Tuz
5 yemek kaşığı Un


Yapılışı:


Un,tuz,yumurtayı karıştırıp,sodayı ilave edin akışkan bir bulamaç olacak.

Unu çok gelirse soda ekleyebilirsiniz.
Bamyaları yıkayıp başlarını kesmeden bulamacın içine atın,kızgın sıvı yağda
pembeleşinceye kadar kızartıp mutfak kağıdının üstüne alın,süzülen bamyaları
servis tabağında sarımsaklı yoğurt ile servis edin.
Afiyet Olsun.

Bamya Kızartması
Bamya Kızartması Nasıl Yapılır
Bamya Kızartması Tarifi




Bunları da beğenebilirsin.

8 yorum:

  1. maden suyu çıtır yapmıştır Bamya kızartmasını . Bende Aydın Didimli bir beyle evlenen arkadaşımdan öğrenmiştim. O güne kadar hiç bilmiyordum. Çok güzel kızarmışlar.Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım çıtır oluyor buldukça alıp kızartıyorum teşekkürler sevgiler.

      Sil
  2. Bodrum'da yaşarken sık sık yapardık. O günleri hatırlattınız. Bulursam İstanbul'da alırım büyük bamya. Elinize sağlık. Bu arada izleyiciniz oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim İlhan bey bende seneler önce Bodrum'da keşfetmiştim.

      Sil
  3. Aaa bamyaları kızartmadan nasıl olurki. merak ettim ben hafif haşlıyorum süzdürdükten sonra sosu aynı kızartıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarif böyle senelerdir yapıyorum deneyin arzu ederseniz teşekkürler sevgiler.

      Sil
  4. Leyla cığım yapmışsa süper olmuştur dedim. Bu gün köylü pazarından eşime alırdım . Yaptım ve şahane oldu. Yanına süzme yoğurt koydum. Ellerine sağlık canım 👍.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım arkadaşım,seninde ellerine sağlık, afiyet olsun.

      Sil